| |
A probiotikumok előnyösek az anyának és a gyermeknek egyaránt
Tekintélyes nemzetközi orvosi folyóirat – American Journal of Clinical Nutrition – közölt tudományos cikkeket a probiotikumok anyára és gyermekre gyakorolt előnyös hatásairól.
Egy Brazil vizsgálatban 231 koraszülöttnek adtak probiotikumot (Bifidobaktérium breve és Laktobacillus casei), és azt tapasztalták, hogy a probiotikumot nem kapó kontroll csoporttal szemben, nem fordult elő súlyos elhalásos bélgyulladás közöttük.
Egy másik tanulmány szintén arról ír, hogy a terhesek rendszeres probiotikum fogyasztása 18%-kal csökkenti a koraszülés előfordulását.
Más tudósok szerint még több kutatás lenne szükséges a terhesség alatt rutinszerűen használt probiotikumok kérdésében.
Forrás:
American Journal of Clinical Nutrition
2011, Volume 93, Pages 81-86
“Efficacy of Bifidobacterium breve and Lactobacillus casei oral supplementation on necrotizing enterocolitis in very-low-birth-weight preterm infants: a double-blind, randomized, controlled trial”
Authors: T.D. Braga, G. Alves Pontes da Silva, P.I. Cabral de Lira, M. de Carvalho Lima
American Journal of Clinical Nutrition
2011, Volume 93, Pages 81-86
“Intake of probiotic food and risk of spontaneous preterm delivery”
Authors: R. Myhre, A.L. Brantsaeter, S. Myking, H.K. Gjessing, V. Sengpiel, H.M. Meltzer, M. Haugen, B. Jacobsson
Editorial: American Journal of Clinical Nutrition
2011, Volume 93, Pages 3-4
“Probiotics for pregnant women and preterm neonates”
Authors: J. Rushing, J. Neu
Vissza az előző oldalra
|